Listovi japanske jabuke možda mogu biti od koristi u organskoj zaštiti

Japanska jabuka, poznata po nazivu Kaki, rijetko se uzgaja u našim krajevima. Prije nekoliko dana slučajno sam boravio u okolini Srpca gdje sam upoznao jednu ženu koja uzgaja ovu jabuku, oko 250 stabala, za svoje potrebe. Japanska jabuka liči na paradajz. Sadrži mnogo kalijuma, kalcijuma, magnezijuma, fosfora, vitamina C, A i E, aminokiselina i pogodna je za organski uzgoj jer se ne tretira hemikalijama, osim bakrom u jesen ili rano proljeće. Dobro podnosi niske temperature i mogla bi se više uzgajati u našim područjima.


Image result for kaki japanska jabuka

Image result for kaki japanska jabuka










Bere se u oktobru ali ono što me iznenadilo bilo je saznanje da se listovi kakija, koji sadrže tanin, u Japanu koriste za premazivanje drvenih kuća, kako bi se drvo zaštitilo od štetnih insekata.


Ne bi mi teško da otkinem par slabijih grana, pokidam listove i stavim ih u bure sa vodom. Po nekoj logici voda s taninima koje će otpustiti listovi mogla bi da se koristi i u našim voćnjacima, u zaštiti od štetnih insekata, naročito u proljeće kada kreću osice, cvjetojedi i kruškina buva.


I japansku jabuku napada drvenar a gospođa kod koje sam bio reče da se drvenar može eliminisati sa strujom. Pusti se struja na stablo, u donjem dijelu, u trajanju dvije do tri sekunde, ne duže da se drvo ne bi spržilo. Pogodna metoda za manje voćnjake.
Miris lista kakija zaista je neugodan pa sam odlučio da vrijedi pokušati s zaštitom na proljeće, poslije cvjetanja, barem u jednom dijelu voćnjaka. Pretpostavljam da bi tečnost mogla da se koristi i u baštama.

Comments

Popular posts from this blog

Zaštitite povrće s mlijekom i sodom

Kako prepoznati rodne pupoljke za narednu godinu i zašto je važna rezidba?